Aby naturalnie i skutecznie wzmocnić odporność organizmu, trzeba wiedzieć jakie składniki odpowiadają za prawidłowe funkcjonowanie naszego układu immunologicznego.

Jeśli w chłodniejsze dni nie poświęcimy wystarczająco dużo uwagi naszej odporności, możemy stracić mnóstwo czasu w kolejkach do lekarza i mnóstwo pieniędzy w aptece. Nie każdy wie, jak w odpowiedni sposób wzmacniać naturalną odporność, aby nie dać się jesiennym infekcjom.

Co jest potrzebne, żeby układ odpornościowy działał sprawnie i wydajnie?

Nasz układ immunologiczny jest niezwykle złożonym tworem, który do wydajnego działania potrzebuje kilku rodzajów komórek. Nie każdy zdaje sobie sprawę z faktu, że nasza odporność „rozpoczyna się” w jelitach.

Dlatego pierwszym krokiem podczas wzmacniania odporności jest właśnie zadbanie o to, by jelita funkcjonowały jak należy.Spirulina-Max

Do tego niezbędna jest odpowiednia flora jelitowa, która działa immunostymulująco na organizm. Aby nasza flora bakteryjna jelit mogła wydajnie wzmacniać naszą odporność, powinniśmy zapewnić jej odpowiednie wsparcie. Nieocenionym pomocnikiem będzie w tym przypadku spirulina – mikroalga, która oprócz zapewnienia doskonałych warunków rozwoju naszym bakteriom jelitowym dodatkowo odżywi cały organizm, pomoże oczyścić go z metali ciężkich, usunąć złogi z jelit, pomoże w produkcji leukocytów (białych ciałek krwi odpowiedzialnych za procesy odpornościowe), a także zadziała przeciwwirusowo.

Witamina C

Naukowcy ciągle sprzeczają się, czy witamina C leczy przeziębienia. Wyniki badań są sprzeczne, co może wynikać również z faktu, że w badaniach naukowych bierze się pod uwagę syntetyczną witaminę C, w postaci prawoskrętnej, która nie tylko bardzo słabo się przyswaja przez organizm, ale także może powodować odkładanie się złogów w nerkach oraz prowadzić do powstawania substancji uszkadzających DNA. Naturalna Witamina C występuje w formie lewoskrętnej i zwykle w towarzystwie innych związków potęgujących jej działanie, takich jak bioflawonoidy.

Gdzie znajdziesz najwięcej witaminy C?calivita wit c

Dzika róża – 3000-3500 mg/100 g

Rokitnik – 200-315 mg/100g

Czarna porzeczka – 180 mg/100 g

Natka pietruszki – 178 mg/100 g

Czerwona papryka – 144 mg/100 g

SelenProSelenium

 Wątróbka, ryby, kiełki, otręby i orzechy brazylijskie wspomagają naszą odporność dzięki zawartości selenu. Zwiększa on wytwarzanie przeciwciał i zapobiega namnażaniu się drobnoustrojów. Ponadto ma działanie antyoksydacyjne, dzięki czemu pomaga chronić komórki przed uszkodzeniami spowodowanymi procesem zapalnym. Jest też niezwykle istotny do utrzymania prawidłowego funkcjonowania tarczycy.

 

 

 

 

 

Chelated-Zinc

 

Cynk

Co prawda znajdziemy go w kaszy gryczanej, orzechach, wątróbce, razowym pieczywie, jajkach, pestkach dyni i słonecznika, czosnku, fasoli, kapuście, owocach morza, ale… jest niestety słabo przyswajalny. Co więcej, większość z nas ma niedobory cynku, a jest on niezbędny do produkcji białych krwinek. Ponadto cynk zapobiega wnikaniu wirusów do organizmu przez błonę śluzową nosa a także namnażaniu się wirusów.  Pomaga łagodzić katar, kaszel, chrypę, działa przeciwzapalnie. Zażywany profilaktycznie sprawia, że chorujemy o 1/3 rzadziej, a podany w ciągu 24 godzin od początku objawów przeziębienia nie tylko łagodzi jego przebieg, ale i skraca czas trwania choroby o co najmniej jeden dzień. Czasem może jednak powodować mdłości.